söndag 24 februari 2013

Olsson & Jensen



Vackraste krukorna från Olsson & Jensen köpta hos Tre Generationer Inredning i Uppsala



Godmorgon i stugorna!


Finaste krukorna har fått flytta in hos oss. 
Stora & härliga och lite lagom slitna för att få till den rätta charmen..gillar dom såå mycket! Sen med dessa härliga hortensior till blir pricken över i:et.

Det är svårt att få till fina foton när man fotar i fönster tycker jag, blir motljus och sen det syns inte så bra det man ska föreviga. Hoppas ni har lite överseendet med det (jag är ju trots allt bara en amatörfotograf).





 Fina lampan från Lene Bjerre passar jättebra tillsammans med dom nya krukorna i matsalsfönstret




















Den här buketten fick vi av våra fina vänner som var här på middag igår kväll TACK!


Önskar er alla en mysig & fin söndag
Kram Susanne


17 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Hej Susanne!

Ja vilka ursnygga krukor. Passade perfekt där i fönstret. Man kanske skulle ta sig en tur till Uppsala och shoppa lite. Verkar finnas mycket fint där. Hälften är ju i ditt hem :)

Men tyvärr inte alltid vägarna förbi dit.

Kram och ha en trevlig söndag. Kram Josefin

Anonym sa...

allvarligt vad du shoppar....inga billiga saker heller, eller får du de för att du alltid gör reklam var du har köpt dem ifrån?

snart lite too much....

Vit dröm sa...

Härliga krukor, ja visst är det svårt att fota i motljus, begriper inte hur man ska göra, hihi.
Vilken underbar bukett-superfin!
Ha en härlig söndagskväll!
Kram Anna

Anonym sa...

Hejsan!! Vilka jättefina krukor du köpt!! Ditt hem är verkligen helt underbart!!:) Vill också påpeka till den anonyme som lagt in en avundsjuk kommentar!!: Sluta läs om du inte tål att andra har det fint hemma!! /med vänliga hälsningar Åsa W

Frederica sa...

Fina krukor!
Och lampfoten ser ljuvlig ut! Vill se fler bilder på den ;)

Ja hur sjutton fotar man i motljus?! Vi får googla, eller ta en fotokurs ;)

Ha en fin kväll!
Kramar

Fröken Mårbacka sa...

Hortensia må va en av de finaste blommorna som finns, dock svårskött ibland. Men har nog kommit på vad som passar bra för just mina hemma hos oss, massa vatten, kallt fönster.
Krukorna var riktigt fina!
Kram kram

Fröken Mårbacka sa...

Hortensia må va en av de finaste blommorna som finns, dock svårskött ibland. Men har nog kommit på vad som passar bra för just mina hemma hos oss, massa vatten, kallt fönster.
Krukorna var riktigt fina!
Kram kram

Fröken Mårbacka sa...

Hortensia må va en av de finaste blommorna som finns, dock svårskött ibland. Men har nog kommit på vad som passar bra för just mina hemma hos oss, massa vatten, kallt fönster.
Krukorna var riktigt fina!
Kram kram

Fröken Mårbacka sa...

Hortensia må va en av de finaste blommorna som finns, dock svårskött ibland. Men har nog kommit på vad som passar bra för just mina hemma hos oss, massa vatten, kallt fönster.
Krukorna var riktigt fina!
Kram kram

Fröken Mårbacka sa...

Oj! Ber om ursäkt för alla kommentarerna, datorn ville inte riktigt samma som mig!

Sofi sa...

Hej vännen!

Superfina krukor!
Säger sim Josefin, man kanske skulle besöka Uposala för en shoppingtur:)

Ha en bra start på veckan fina du!

Kram på dig

mig&mitthem sa...

Härliga krukor, Olsen & Jensen har sååå mycket fint!!! Visst är det härligt att man kan börja ana en vår någonstans därborta......krams m

Ulrica - Hus no. 30 sa...

Amatörfotograf möjligen, men du tar jättefina bilder!!!
Krukorna var fantastiska :).

Tack för att du kikade in hos mig <3.
Stor kram

Ekenäsliv sa...

SUPERFINA kurkor!!!! Själv har jag spanat in de från Sturehof som jag såååå gärna vill ha till glasverandan:) Ska kika in hos en butik i stan i veckan och se om de har dem;)
Låter som en riktigt mysig helg!! Jag skulle ha rensat igår, men det blev idag istället:-) Igår blev jag kvar hos svärmor och pratade och pratade, man behver det ibland, det är inte så kul på mitt jobb just nu…
Ha de så fint vännen!!
Jo, jag o systern min ska ju på bloggdagen i Sth den 4:e maj, då ses vi ju!!!=)
Kram kram Anna

Helenas enkla vardag sa...

Älskar hortensior! Men båda mina som jag nyligen köpt verkar inte alls trivas, sen har jag en som jag köpte i somras på Lidl för 49 kr den växer och knakar som bara den! Konstigt det där! Jaa visst är det svårt att fota mot fönster, vet inte hur man gör! Har du med din dotter till bloggdagen?
Kram Helena

Anonym sa...

Håller med föregående inlägg om de allra flesta inlägg bara handlar om vad du har köpt eller ger reklam för som du tänker köpa. Bara att bläddra bakåt i inläggen och få det bekräftat.

VH Linda

Inrett i vitt sa...

Hej!
Både jättefina krukor och blommor! :) Gillar även övrig inredning du visar i ditt hem, superfint! :) Så strunta i de där avundsjuka kommentarerna och fortsätt som vanligt! :D Du har en väldigt fin blogg:)
Kram Emelie